SearchL

فنی و مهندسی


1-پروژه تدوین دستورالعملهای تعویض قطعات در تعمیرگاههای مجاز خدمات پس از فروش :

با توجه به اینکه عمده هزینه های تحمیلی به شرکت سایپا بعلت تعویض نادرست قطعات در نمایندگی ها می باشد این واحد با هدف نظارت بر نحوه تعویض قطعات و کاهش هزینه های شرکت سایپا این پروژه را تعریف و اقدام به تهیه دستورالعمل های مرتبط نمود . این دستورالعمل ها در شبکه گروه سایپا جاری می باشد .

2-پروژه ترجمه ، تدوین و تهیه مستندات فنی خودروهای صادراتی شرکت های سایپا :

برای خودروهای گروه برلیانس شامل مدلهای : V5 ,H220 , H230 , H320 , H330 -  گروه خودروهای چانگان مدلهای : CS35 , EADO - گروه خودروهای ZOTYE مدل : S300 - گروه خودروهای ZNA  مدل  : RICH (Y40F) - گروه خودروهای KIA مدل : NEW CERATO - گروه خودروهای رنو مدل : KOLEOS ، مدارکی اعم از : ( پارت کاتالوگ، زمان تعمیرات ، RECOMMENDED ، دفترچه مشتری ، سرویس ادواری و راهنمای تعمیراتی  ) ترجمه ، صفحه چینی و تصویرسازی برای شرکت های سایپا و سایپا یدک انجام می شود .

3-پروژه تهیه ، تدوین و تجدید نظر شناسنامه های فنی :

این پروژه جهت ارتقای کیفیت قطعات خودور می باشد که با موجود بودن نقشه قطعه یا مجموعه و استانداردهای مربوط به آن ، آزمون های مورد نیاز را تهیه و در قالب یک کتابچه با فرمت استاندارد تدوین می گردد .

4-پروژه اثر بخشی دستورالعملهای تعویض قطعات در تعمیرگاههای مجاز خدمات پس از فروش :

با توجه به تعویض اشتباه برخی از قطعات در نمایندگی های مجاز بعنوان قطعات گارانتی و تحمیل هزینه های اضافی بر شرکت سایپا ، این پروژه نیز در راستای استفاده موثر از دستورالعمل های تعویض قطعات تدوین و جاری شده در شبکه سایپا یدک ، استفاده موثر از ابزار مخصوص و همچنین عیب یابی دقیقتر قطعات در حال اجرا می باشد که منجر به اصلاح عمده ای از هزینه های نامتعارف شرکت سایپا می گردد .

5-پروژه تست قطعات شرکت سایپا یدک :

جهت خرید قطعات توسط بازرگانی شرکت سایپا یدک ، قطعات توسط این شرکت مورد تست قرار گرفته و در نهایت گزارش های بدست آمده جهت تعیین تکلیف خرید قطعات به شرکت سایپا یدک ارسال می شود .

 

6-پروژه تدوین دستورالعمل شناسایی قطعات گارانتی شرکت سایپا :

با توجه به تعویض اشتباه برخی از قطعات در نمایندگی های مجاز بعنوان قطعات گارانتی و تحمیل هزینه های اضافی بر شرکت سایپا ، این پروژه نیز در راستای پروژه تعویض قطعات تدوین و در شبکه یکپارچه گروه سایپا قرار گرفت . با اجرای صحیح این پروژه بخش عمده ای از هزینه های نامتعارف شرکت سایپا اصلاح می گردد .

7-پروژه کاهش هزینه های تولید بواسطه کاهش ضایعات و برگشتی (تعیین نرم) :

یکی از عوامل افزایش عزینه های سازمان های تولیدی ، وجود هزینه های سربار در تولید قطعات همچنین هزینه قطعات برگشتی بواسطه کاهش کیفیت می باشد . لذا این واحد اقدام به شناسایی شرکتهای دارای هزینه های سربار و تعیین راهکارهای لازم درخصوص کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت تولید و در نهایت کاهش قطعات برگشتی نموده است .

8-پروژه لجستیک :

با توجه به اینکه بخشی از هزینه قیمت تمام شده محصول مربوط به حمل و نقل مواد اولیه می باشد ، این واحد با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل ، پروژه ای را برای شرکت مگاموتور بعنوان پایلوت تعریف و اجرا نمود .

9-داخلی سازی قطعات :

بمنظور داخلی سازی قطعات و رونق بخشیدن به تولید داخلی ، پروژه ساخت داخل برای برخی از قطعات تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شد . این پروژه در قالب شرکتهای خودرو ساز و غیر خودرویی صورت پذیرفته مانند شرکت مگاموتور، شرکت پالایش گاز پارسیان و شرکت پارس لودرز .

10-درخت محصول :

جهت تکمیل کلیه اطلاعات فنی مورد نیاز برای قطعات گروه سایپا ، اقدام به تهیه درخت محصول برای تمامی قطعات مجموعه ای خودرو X100 و تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای خودروساز و سازنده نموده است .

11-پروژه SQC :

درخصوص اجرای کنترل فرآیند آماری در قسمت دریافت کالای شرکت سایپا ، پروژه SQC تعریف و اجرا گردید . با اجرای این پروژه در همان ابتدای ورود کالا ، کیفیت آن از لحاظ آماری کنترل و نظارت می گردد .

  1. بازرسی تجهیزات ایمنی و زیست محیطی
  2. انجام خدمات مشاوره ای در خصوص ورود محصول
  3. تهیه وتدوین مدارک ومستندات به روش مهندسی معکوس
  4. تهیه وتدوین تست پلن

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.