تهیه و تدوین کلیه مدارک فنی خودرویی مانند دفترچه راهنمای مشتری، دفترچه های راهنمای تعمیرات، دستورالعمل های عیب یابی و سایر موارد حوزه خودرو بر اساس اطلاعات طراحی و تولیدی و تحلیل و تجزیه عملکرد ها و آپشن های خودرو
ترجمه مدارک و مستندات فنی خودرو
این فرآیند در دو حوزه صورت می پذیرد
الف) شامل مدارک و مستندات خودروهای وارداتی می باشد که این عملیات به صورت برگردان مدارک فنی از زبان اصلی به زبان فارسی و انطباق این متون با مباحث فنی و اصطلاحات رایج در صنعت خودروسازی کشور بوده به صورتی که این متون برای مخاطب ها و کاربران مورد نظر در سطوح مختلف کارشناسی و اپراتوری دارای سهولت کاربردی باشند.
ب) ترجمه مدارک و مستندات تدوین شده داخلی به زبان های مورد نظر مانند انگلیسی، عربی، روسی و غیره جهت تکمیل مستندات خودرو های صادراتی
تهیه و تدوین پارت کاتالوگ
پارت کاتالوگ یک مدرک کاربردی شامل فهرست، شماره فنی، ضریب مصرف، توضیحات طراحی، تصویر و جانمایی کلیه قطعات و مجموعه های می باشد که این مدرک بر اساس اطلاعات طراحی، تولیدی، تجزیه و تحلیل اجزای خودرو و بر اساس سطح شکست مورد نیاز حوزه استفاده کننده تهیه می گردد.
تهیه نقشه های۲D و۳D
این فعالیت شامل کلیه امور مربوط به تهیه نقشه های دو بعدی و سه بعدی قطعات و اجرای مورد نظر به صورت طراحی یا مهندسی معکوس می باشد و کلیه عملیات طراحی، اسکن، تهیه کروکی، مدل سازی، تلرانس گذاری، صحه گذاری و تهیه نقشه های ساخت و مونتاژ را شامل می گردد.
تهیه و تدوین تست پلن های قطعات ومجموعه ها
در این فرآیند کلیه اطلاعات کنترلی قطعه شامل مشخصات فنی ، جنس، آنالیز مواد اولیه، مشخصات ظاهری، ابعادی، عملکردی، مونتاژی و آزمون های عملکرد و دوام بر اساس اطلاعات و مدارک فنی یا با انجام عملیات مهندسی معکوس روی قطعه جمع آوری، صحه گذاری و در فرمت استاندارد تست پلن ، تهیه وتدوین می گردند.
پروژه تدوین دستورالعمل شناسایی قطعات گارانتی در شبکه خدمات پس از فروش
در راستای پروژه تعویض قطعات در شبکه خدمات پس از فروش ، وجود یک رویه مشخص جهت نحوه شناسایی سازندگان و تامین کنندگان در دوره گارانتی، کد ردیابی ، تاریخ تولید قطعه سازندگان لازم بوده که تدوین و جاری سازی آن و در شبکه خدمات پس از فروش عامل کاهش عمده ای از هزینه های نامتعارف می گردد .
پروژه تدوین دستورالعمل های عیب یابی بر اساس اظهار مشتری
با توجه به بیشترین عیوبی که از طرف مشتری در شبکه خدمات پس از فروش ثبت شده و به عنوان یک نارضایتی از سمت مشتری بیان می گردد ، در این راستا دستورالعملی جهت ایجاد رویه منسجم در شبکه خدمات پس از فروش تهیه شده و تمامی آیتم های کنترلی جهت کاهش این نارضایتی در دستورالعمل مربوط مطرح و پس از آن در شبکه خدمات پس از فروش جاری می گردد .
پروژه تدوین دستورالعمل های تعویض قطعات آیین نامه کلیم در شبکه خدمات پس از فروش
با توجه به اینکه عمده هزینه های تحمیلی به شرکت اصلی (تولید کننده) بعلت تعویض نادرست قطعات در نمایندگی های خدمات پس از فروش می باشد این دستورالعمل با هدف نظارت بر نحوه تعویض قطعات و کاهش هزینه های شرکت اصلی تهیه گردیده که در نتیجه باعث ایجاد یک رویه جهت برخورد با قطعات مشمول آیین نامه کلیم قطعات می گردد.
تهیه و تدوین درخت محصول مجموعه ها و قطعات خودرو
جهت تکمیل اطلاعات فنی مورد استفاده برای خودروساز و تامین کننده ، نیاز به تهیه درخت محصول برای تمامی قطعات و مجموعه های خودرو می باشد که این اطلاعات مورد نیاز در قالب سرفصلهایی از قبیل سطح شکست ، ضریب مصرف ، یکسان سازی شماره فنی , تصویر مرتبط با قطعات تهیه می گردد
خدمات پس از فروش: پروژه اثر بخشی دستورالعملهای تعویض قطعات در
بدلیل تکمیل چرخه فرآیند های شبکه خدمات پس از فروش و اثربخشی هرچه بیشتر در راستای بکارگیری از مدارک و مستندات تدوینی و نظارت بر اجرایی شدن دستورالعمل های عیب یابی در زمان گارانتی ، پروژه ای در قالب اثر بخشی دستورالعملهای تعویض تعریف و در شبکه خدمات اجرا می گردد..
:پروژه تهیه و تدوین فلوچارت های عیب یابی بر اساس اظهارات مشتری
با توجه به اینکه در نمایندگی های خدمات پس از فروش بحث زمان تعمیرات و رضایت مشتری در اولویت می باشد , جهت تسریع عیب یابی و دسترسی آسان تر به فرآیند و تشخیص عیب یابی , تهیه و تدوین فلوچارت های عیب یابی بر اساس اظهارات مشتری فرآیندی بوده که در جهت تسهیل این مهم نقش بسزایی را برعهده دارد .
پروژه تست قطعات و مجموعه ها
این شرکت با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی شامل لیست تمامی آزمایشگاههای ذیصلاح در سطح کشور همراه با دسته بندی وتنوع تستهای مرتبط،دارای سابقه چندین ساله در زمینه تست وآزمون قطعات را دارد. .
پروژه تهیه ، تدوین شناسنامه های کیفی و ساخت
این پروژه جهت ارتقای کیفیت قطعات و مجموعه ها بوده که با موجود بودن نقشه و استانداردهای مربوط به آن ، تمامی اطلاعات مورد نیاز همرا با معیار پذیرش وفرآیند های مرتبط با نحوه تولید وبازرسی های آن را تهیه و در قالب یک شناسنامه کیفی با فرمت استاندارد تدوین می گردد.
پروژه کاهش هزینه های تولید بواسطه کاهش ضایعات در شبکه خدمات پس از فروش
یکی از عوامل افزایش هزینه های سازمان های تولیدی ، وجود هزینه های سربار در تولید قطعات، همچنین هزینه قطعات برگشتی بواسطه کاهش کیفیت می باشد . لذا با شناسایی و تعیین راهکارهای لازم درخصوص کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت تولید و در نهایت کاهش قطعات برگشتی می توان در راستای گام های مهمی را برداشت..
پروژه هزینه های حمل و نقل (لجستیک)
با توجه به اینکه بخشی از هزینه قیمت تمام شده محصول مربوط به حمل و نقل مواد اولیه و محصول نهایی می باشد ، با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل ، که شامل محاسبات هزینه های بین مراحلی ،راهکارهای مربوط به نحوه حمل نقل , جانمایی, انتخاب پیمانکارهای مشابه , حذف مسیرهای تکراری و ..می توان هزینه های مرتبط با این مقوله را مدیریت نمود..
ارتقای سازندگان به جایگاه رده اولی
ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در جهت طراحی ، بهبود و ارتقای سازندگان به جایگاه رده اولی بر اساس استقرار سیستم های مدیریت مرجع یا مدلهای مورد نظر شرکتهای اصلی تا مرحله اخذ گریدنهایی